Nathalie Kool en Bernadette Rolsma • Oedeemfysiotherapeut / Oncologie fysiotherapeut • Waterlandlaan 81, 1441 RS Purmerend
© Kaijer Vormgeving
Bekijk hier onze Privacy Policy

Oncologie fysiotherapie

De oncologie fysiotherapeut richt zich op het behandelen van bewegingsproblemen bij kankerpatiënten. Deze problemen zijn ontstaan door de kanker zelf of door de medische behandeling ervan. U kunt in alle fasen van de ziekte bij de oncologiefysiotherapeut terecht, dat wil zeggen: voor, tijdens en na de medische behandeling.

De oncologiefysiotherapeut kan verschillende aandoeningen behandelen als pijn, stijfheid van gewrichten etc. Klachten ten gevolge van de operatie, RT maar ook gericht op het behouden van of herstel van conditie

Begeleiding in alle fases van de ziekte

Curatieve Fase
Palliatieve Fase
Terminale Fase

Doelstelling van het trainingsprogramma is het optimaliseren van de kwaliteit van het leven zoals conditie, kracht en het verminderen van vermoeidheid.

Het fysiotherapeutisch traniningsprogramma oncologie is bedoeld voor (ex)kankerpatiënten die fysiek minder belastbaar zijn dan voorheen.

Een verwijzing van oncoloog, oncologisch verpleegkundige of huisarts is gewenst zodat u een vergoeding van de zorgverzekeraar kunt ontvangen.

Na de verwijzing volgt er voor u een individuele intake door de oncologie fysiotherapeut en wordt er voor u een programma bepaald.

U traint gedurende drie maanden, twee maal per week, in groepsverband onder begeleiding van een oncologie fysiotherapeut. De trainingen bestaan uit een combinatie van kracht- en cardio-training.